top of page

Foundations 1 - WOD 8

Opdateret: 4. mar.



Coaches notes ūü§ď‚úŹÔłŹ


I dette program er der mange elementer af koordination og samarbejde. Det betyder, at det er vigtigt at tage tempoet ud af timen og give plads til en langsom, gradvis opbygning af kropsforståelse.


PREPARE:

Vandrende pind kan hurtigt laves om til en √łvelse, der handler om regulering. Hvis de unge har sv√¶rt ved at styre den styrke, hvormed de afleverer kosteskaftet til hinanden, s√• flyt fx "m√•lposten", fra at omhandle at holde kosteskaftet i bev√¶gelse, til noget, der kr√¶ver mere regulering, fx at den ene indtager en kr√¶vende position som en statue med armen udstrakt, hvor den anden s√• skal aflevere kosteskaftet, s√• det lander lige i h√•nden p√• den unge, der st√•r som en statue. √ėvelsen handler s√•ledes pludselig om pr√¶cision i stedet for dynamik.


PRACTICE:

Disse √łvelser tr√¶ner omstillingsparatheden (fysisk) hos de unge. De udfordrer ogs√• p√• balance og koordination, s√• giv god plads til, at de kan v√¶re sv√¶re for mange :)


PLAY:

P√• en On The Minute er det altid en god ide at lave en pr√łverunde, s√• de unge kan f√• et realistisk indblik i, hvor mange gentagelser de kan lave. Giv en god pause efter pr√łverunden, s√• de har fuld energi til workouten.


POISE: Positionen er krævende, hvilket udfordrer, hvor godt de kan regulere deres vejrtrækning. Italesæt dét, for det er meningen med strækket :)


God tr√¶ning ūüí™





6 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

„ā≥„É°„É≥„Éą


bottom of page