top of page

Foundations 1 WOD 1

Opdateret: 4. mar.



Coaches notes ūü§ď‚úŹÔłŹ


Dette f√łrste program er ment som en introduktion til de mest basale elementer i Kroppens ABC.

Det kan tage alt mellem 30-60 minutter at komme igennem programmet.


Intensiteten er ikke i fokus - det er læring af bevægelserne derimod.


Mange unge vil selvf√łlgelig v√¶re nerv√łse i starten. Derfor er det ogs√• vigtigt, at programmet er s√• overkommeligt som muligt. Mange af √łvelserne er lette at genkende fra helt almindelige bev√¶gelser i hverdagen, og de unge m√• gerne selv v√¶re med til at justere p√• sv√¶rhedsgraden af hver √łvelse.


G√łr plads til grin og uh√łjtidelighed, s√¶rligt inden PLAY. De synkrone bev√¶gelser skal nok genvinde de unges fokus, selvom stemning bliver uh√łjtidlig.


-


PREPARE: Vær særligt opmærksom på tiden, der bruges på denne opvarmning. Den er rigtig god til at bygge kropsbevidsthed, men der kommer et tidspunkt, hvor de unge gerne vil videre i teksten.


PRACTICE: Disse principper kan ikke terpes nok. N√•r de unge selv kan huske Positur, Opsp√¶nd, Hoften som h√¶ngsel, Belastning ved kernen og Drejningsmoment (og ikke n√łdvendigvis i den r√¶kkef√łlge), bliv al instruktion meget lettere.


PLAY:

Selvom denne workout p√• sigt vil f√łles som en rigtig begynderworkout, skal man lige nu v√¶re p√•passelig, da selv simple √łvelser under relativt h√łj intensitet kan v√¶re en stor mundfuld for en uvant krop.


POISE:

En god √łvelse til at regulere sin vejrtr√¶kning, uden at f√łle sig iagttaget, fordi alle "kigger" ned i gulvet. Giv dem god tid her :)


God tr√¶ning ūüí™




159 visninger5 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

5 Comments


Kan man undgå at skulle logge ind via Google, FB el mail hver gang?

Like

Mega sejt ūüí™ūüŹĽ

Like
Replying to

Er det dig, Morten? ūü§∑‚Äć‚ôÄÔłŹ

Like



Like

Test. God workout

Like
bottom of page