top of page
  • Morten

Foundations 1 - WOD 4

Opdateret: 4. mar.



Coaches notes ūü§ď‚úŹÔłŹ


PREPARE:

Vi oplever af og til unge, der har sv√¶rt ved at regulere den kraft, hvormed de afleverer bolden og simpelthen kommer til at opf√łre uregulerede. Kommer den fysiske sikkerhed i spil, kan denne lille regulerings√łvelse laves:

  • Tag den/de unge med over en solid v√¶g, der kan t√•le at bolden bliver kastet h√•rdt ind derp√•

  • F√• den/de unge til at kaste bolden ind i v√¶ggen s√• h√•rdt de kan. Itales√¶t det som en skala fra 1-10, hvor de skal kaste med styrke 10. Dril gerne og bed dem om at gentage ("det tror jeg, at du kan g√łre h√•rdere")

  • F√• dem nu til at kaste med styrke 1. Bolden b√łr n√¶rmest ikke ramme v√¶ggen. Sig noget i retning af: "ej okay, det er ogs√• alt for lidt, det er jo slet ikke sjovt.

  • Bed dem kaste med styrke 5 i stedet. Hvis det virker passende i forhold til at skulle aflevere bolden til hinanden igen uden nogen kommer til at sl√• sig, s√• sig: "okay, det virker meget bedre. Skal vi ikke se, om vi kan kaste bolden til hinanden p√• en 5'er?".


PRACTICE:

Pointen med Sandbag Hold, er at regulere vejrtrækningen. Ved at presse sandsækken ind mod maven, udfordres vejrtrækningen, hvilket skaber fokus på selvregulering.


PLAY:

De 10 Sandbag Clean er blot vejledende og kan op- og nedjusteres, alt efter behov.


POISE:

Pointen med "Malermester" er, at den/de unge ved hj√¶lp af ber√łring genetablerer et reguleret selv. Hvis de synes √łvelsen virker fjollet, kan de blot lave den uden ber√łring.


God tr√¶ning ūüí™





41 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page